Toimitus- ja käyttöehdot | Mithu

Toimitus- ja käyttöehdot

Voimassa 21.04.2023 alkaen

Mithu Oy (Y-tunnus 2647578-4) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, tilatut tuotteet ja toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää voimassa olevan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksupalveluntarjoaja (5.10.2021 alkaen)

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Maksutavat

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.PivoKäyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.Pivon käyttöehdot
MobilePayEhdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot
Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)
Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley ja Jousto. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)Lue lisää: walley.fi
Jousto

Jousto-tuoteseloste (.pdf)Lue lisää: jousto.com
OP Lasku
OP Laskun luottosopimuksen ehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kuluttajalle (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

Myyntialue

Tällä hetkellä verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle.

Toimitusaika

Tilaukset (varastotuotteet) pyritään toimittamaan postiin 2-7 arkipäivän aikana (talvikaudella 1.12-31.4 toimitusajat saattavat olla hieman pidempiä). Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, tilaus voidaan toimittaa osissa.

Ennakkotilauksissa toimitusaika vaihtelee 2-4 viikon välillä.

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus syytä mainitsematta. Mithu Oy ei vastaa peruutuksesta syntyvistä palautuskustannuksista vaan ne määräytyvät postin hinnaston mukaisesti.

Peruuttaminen pitää tehdä ilmoittamalla siitä etukäteen Mithu Oy:lle täyttämällä tilauksen mukana saapuva peruutusilmoitus tai muulla selkeällä tavalla kuten sähköpostitse osoitteeseen info@mithu.fi. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin.

Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta: tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Mikäli asiakas ottaa tuotteen käyttöön hän vastaa tuotteen arvon alenemisesta joka on aina 100%.

Maksusuoritus palautetaan ensisijaisesti alkuperäisessä maksusuorituksessa käytetyllä maksutavalla maksunvälityspalvelu Paytrailin kautta. Maksunpalautus suoritetaan viivyttelemättä palautuspaketin vastaanotettuamme.

Viallisen tuotteen palautus

Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta info@mithu.fi. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Loppunut tuote

On aina olemassa pieni mahdollisuus, että tuote pääsee loppumaan ennen tiedon kirjautumista varastoon. Tälläisessä tapauksessa otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä. Asiakas voi valita haluaako jälkitoimituksen, peruuttaa tilauksen tai vaihtaa tuotteen toiseen.

Ylivoimainen este

Mithu Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (lakko, työnsulku, lakko, työsulku, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este) johtuvista viivästymisistä tai vahingoista eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Huomioitavaa käsinvalmistetuista tuotteista

Suuri osa Mithu- verkkokaupan tuotteista on valmistettu käsityönä. Tästä johtuen tuotteiden väreissä saattaa esiintyä luonnollista vaihtelua tai tekstiilien ja nahkatuotteiden pinta tai painojälki ei ole mekaanisen yhtenäistä.

Tälläiset virheet eivät automaattisesti merkitse valmistusvirhettä. Toivomme, että asiakkaamme arvostavat tuotteessa näkyvää valmistajansa kädenjälkeä. Virheellisen tai postissa vioittuneen tuotteen saa luonnollisesti palauttaa ehdoitta.

Yhteystiedot

Mithu Oy

Ämmäläntie 74

15680 Lahti

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

– Sähköpostilla osoitteesta info@mithu.fi

– Puhelimella numerosta 0400922150

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mithu Oy käsittelee asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.